Tuesday, February 22, 2011

Their Service Totally Suck

Kemarahan yang tidak dapat ditahan-tahan lagi..geram betul..dah menahan kemarahan nia agak-agak dah hampir sebulan kot..apetah lagi sekarang ni tengah tak ada orang nak cool kan aku kan..

Alkisahnya bulan 11..bulan 11 ok..about 3 months ago dah tu, aku beli perabot di Cavenzi Dengkil....Nothing to say about Cavenzi Dengkil..aku berpuas hati dengan layanan yang diberi..tapi yang membuatkan aku sangat nak marah adalah Delivery and Service Department. Bila segalanya dah settle, aku dapat call yang mengatakan signature pada borang tak sama. Boleh pula dia kata orang lain yang sign..fine la yang tu..walaupun dia punya bos memang sangat no manners.

Pastu last week bila nak hantar barang, dia cakap bedroom set ada problem..almari not in a good condition..macam mana pula boleh not in good condition, aku bukannya beli yang display unit la ngek... pastu dia kata akan hantar mattress and sofa dulu..then bedroom set akan hantar  pada Isnin atau Selasa..So, i said, OK!

Then hari nie dah hari selasa, dari semalam aku call Delivery and Service Department, yang delivery pass line ke service yang service pass line ke delivery, naik pening aku..tapi masalah tak settle juga...dari pagi aku try dok macam tu lah jugak sampai naik fed up je..last-last petang tu baru lah aku dapat bercakap dengan orang yang incharge dan aku tanya dia tentang barang yang dijanjikan tu. Dia kata dia akan check dan call aku balik..tapi sampai sudah hampeh tak call.

Hari nie pun sama jugak aku call dari pagi asyik pass line macam hampeh,  dan yang kemuncak kemarahan aku ialah, bila line aku di pass ke delivery department lepas tu budak kat delivery department tu dengan kurang ajar nie bercakap dengan aku...aku cakap aku nak tanya tentang barang aku yang sampai separuh, then dia kata nanti dia pass ke service department.Then aku cakap la balik yang service department yang pass line aku kat sini, pastu dia balas dengan suara yang tinggi kat aku..Dia cakap kalau barang sampai separuh kenalah tanya dengan service. Arghhh...aku tahu korang takkan dapat bayangkan la sebab aku bercerita melalui penulisan. Lepas tu aku pun di pass la balik ke bahagian service, then jawapan yang aku terima ialah, nanti kita check dan kita call balik..gila tak?????berapa puluh kali nak check?? dan sampai sekarang aku tak dapat apa-apa call pun..harus tak aku tak hangin macam nie??? dari bos sampailah pekerja perangai sama je..tak ada adab dengan customers..agaknya diorang nie memang sah tak mengamalkan konsep " CUSTOMERS ALWAYS RIGHT".

Isunya dekat sini ialah:-
1. Kalau dah janji nak datang hari tersebut, haruslah tepati janji..at least, kalau tak dapat datang, barang still ada problem, kan ke boleh call untuk bagitahu.

2. Kalau orang tak habis cakap lagi apa yang orang, sila lah jangan nak pass call ke sana - sini, ingat bil telefon aku tu korang yang tolong bayar ke?

3. Sila lah bercakap sopan dengan customer bila customer tu cakap sopan...ni nak tengking-tengking budget ko tu siapa?????tak ada adab langsung...

Sekian, terima kasih.

3 comments:

  1. hehe~saba2~senang cite pergi jumpe face 2 face je..kalau kat phone tu yang die sedap nak pass sane sini n nak marah suke2 je..~

    ReplyDelete
  2. eh,lepas 3bulan baru nak antar?lambatnye!

    ReplyDelete
  3. aku boleh bayangkan walopon dengan hanya membaca

    sabar2

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!