Saturday, February 13, 2010

Happy Chinese New Year


Gong Xi Fa Cai... aku dengan ini mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina kepada semua kengkawan & juga rakyat Malaysia berbangsa Cina...ffuuuhhhh..ucapan kalah pak menteri ....

Tahun ini adalah tahun Harimau..mengikut penemuan aku di Wikipedia, tahun harimau nie ade macam2 jenis..antaranya Harimau Air, Harimau kayu, Harimau Api, Harimau Tanah dan Harimau Logam.

Kalau ikut kalendar Cina nie, tahun nie adalah tahun bertuah bagi aku..sebab aku di lahirkan pada tahun 1986..tergolong dalam manusia2 tahun Harimau Api..haii...patutla aku nie hangin je kan perangai..berapi2..hehehehe..

Sifat orang yang lahir di tahun harimau dikatakan berada di kedudukan ketiga dalam zodiak. Mereka2 ini (termasuk aku) dikatakan berdikari, berani, yakin, dinamik, gigih, bertenaga, cerdas, sanggup berkorban, setia, mudah disayangi, baik hati, idealistik, serba boleh.

Manakala sifat negatif yang ada dalam diri mereka ini ialah Ada angin, cuai, gopoh, mementingkan diri, tidak sabar, suka mengikut gerak hati, terlalu yakin dengan pendapat diri, degil, terburu-buru, geram, suka bergaduh, ingkar.

Tang yang negatif tu aku rase memang ade lar dalam diri aku...

Mereka dikatakan paling serasi dengan pasangan dari tahun kelahiran Kuda & Anjing..sederhana serasi dengan pasangan dari tahun kelahiran Naga, Arnab, Harimau, Tikus, Kambing dan paling tidak serasi dengan pasangan kelahiran  Lembu, Ular, Ayam, Kera, Khinzir.

Haahaha..En. Se7en lahir tahun Lembu..patut ar kiteorg nie kurang persamaan ..hehehhe..tp tetap maintan k..yang penting bahagia...
Oklah..xmau melalut...Babai..muahsss...

2 comments:

  1. harimau kayu ngan harimau logam pon ade? aneh tuh.

    ReplyDelete
  2. hai mambang api..mambang air..mambang tanah..harimau api..harimau air..harimau tanah..aku seru..hahhahaha...

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!