Wednesday, May 11, 2011

Pantai Cahaya Bulan

Hari pertama kat kampung...petang yang membosankan, tetiba dapat idea nak ajak Encik Se7en pantai..lagi pun aku tengok muka dia tension je memerap kat rumah...So, dengan bantuan Encik Pemandu Pelancong dan juga Encik GPS, sampailah kami ke destinasi yang dituju.

Jarak dari rumah aku ke Pantai Cahaya Bulan dalam 1 jam 30 minit.

Ketua kumpulan bertugas usha tapak...

Cuasa masa hari tu memang sangat-sangat panas..geram je nak pergi berendam.Tapi masing2 xde bawak baju spare sebab mama kata tak leh mandi, ombak besar..Sekali pergi, ramai je orang yang mandi..nyesal2...

Tak dapat main air punya pasal, lepas geram main pasir lak...ketuanya????

Ni ha..korang fikirlah sendiri siapa..tak paham aku nape dia suka sangat main pasir setiap kali pergi pantai...Abes terjebak kat budak-budak sama.

Macam happy family kan?hahahhaha..

Akhirnya habis basah semua baju sampai seluar..apetah lagi si kecik tu..haisshh..geram aku..dah lah tak bawak baju spare..tengah-tengah panas tu aku suruh dieorang berjemur keringkan baju suar semua..aku pun tak pepasal basah gak..

Patu si kecik pun dah berbunyi cakap lapar. Macam lah aku tak tau yang dia dah usha-usha kedai makan kat situ.. Kalau korang nak tahu, si kecik ni suka nau makan hotdog..aku tengok dalam freeze kat rumah penuh ngan hotdog, pergi kedai pun dia nak makan hotdog gak..tak paham aku..

Kedai-kedai makan kat Pantai Cahaya Bulan ni kebanyakkan jual seafood goreng. Alaa..yang salut tepung tu..Ade ikan, ketam, udang, sotong, fishball, crab ball, dragon ball..erh, silap! Yang tu tak ade. Harga nya Rm2.00 secucuk untuk segala jenis ball tu, pastu kalau udang Rm12 secucuk, cuma ada 4 ekor udang je, mahal nau..sotong pulak Rm10 secucuk bersamaan seekor je pun..ikan & ketam aku tak sure lah...

Bila aku perhatikan kat kedai yang kiteorang makan tu, kiteorang je yang ada kat situ..deret kedai lain semua penuh..Sahlah kedai ni paling mahal kot...sebab tu orang tak datang kedai tu. Tak pe, next time dah tahu, idoklah aku ke kedai tu lagi...

Gambar makan-makan tak ada, pinggan dah kosong baru ingat nak snap..hadoiiii!

Pas makan, jenjalan dekat KB Mall pula..Encik Se7en asyik teruja je barang-barang elektronik dekat situ lebih murah dari dekat KL. So, apelagi, borong lah!!!!!

2 comments:

  1. g pcb xleh mandi..
    pantai bachok baru leh mandi..
    hoho..
    kbmall best...
    btw, kad tu da sampai.
    :D

    ReplyDelete
  2. @saya_arief tapi ramai je org mandi..memula ingt nak g pantai Bachok gak, tapi mase tu dah ptg...haa..jgn lupe dtg tau!

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!