Sunday, May 27, 2012

Apa Yang Best Masa Pregnant?

Alhamdullillah kandungan aku sekarang dah nak masuk 4 bulan..beberapa hari je lagi..Syukur sebab buat masa nie semuanya berjalan lancar dengan izin Allah..harap-harap dipermudahkan semuanya..Tolong doakan untuk aku dan baby ye!Thank you!!

Ni nak cerita apa yang best nya time pregnant nie... disebalik ujian kekuatan mental yang perlu dihadap..yela asyik muntah, loya, tak lalu makan..bab tak lalu makan la yang paling mental aku rasa, sebab perut sangat lapar, tapi tak leh nak telan makanan..tengok makanan pun rasa menyampah yang amat.

Tak payah buat kerja rumah...
Hadooiii..yang nie memang heaven gile rasa..bila semua kerja-kerja dalam rumah nie secara automatik dan sukarelanya diambil alih oleh husband..dari membasuh baju, pinggan, kemas rumah, hampir segala-galanya lah hubby tolong buat...dan hubby kalau buat kerja memang PERFECT! Luv you, Papa! Setiap kali sebelum dia pergi kerja, dia akan warning awal2 jangan buat apa-apa kerja..tetapi untuk tak tersangatlah kejam aku buat lah jugak yang mana boleh..setakat basuh pinggan yang tak banyak mana tu, lipat2 kain .. aku buat lah...Over betul kalo nak rileks je kan..kena lah memahami yang husband kite pun kerja jugak dari pagi sampai malam.

Lebih disayangi dan diambil berat
Yang nie memang ketara..selama ni bukan husband tak sayang ler..cuma bila time dah pregnant ni, dapat di rasakan aura kasih sayang tu makin kuat..Tak de gaduh2 tak puas hati..semuanya sweet aje....tak de kena marah time aku buat perangai..ahhaha..aku kan memang banyak perangai cekadak....

Dan ade banyak lagi yang best-best...malas lah nak cerita..hahahhaa....kesimpulannya..time pregnant memang best sangat..mcm ni pregnant tiap2 tahun pun sanggup..hahaha..over tul..

No comments:

Post a Comment

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!