Wednesday, October 28, 2009

aku & tiket

Sebenarnye aku nak g beli tiket balik kg..dah bape hari nak g, tp asyik tangguh2 je..mama aku pun dah bising2 kate ade org nak balik jalan kaki...aku pun try la kol kaunter tiket yg kat petronas tu, tp katenye dah abes...aku dah mule gelabah dah..paling awal pun ade 24.Nov (mlm)..xkan aku nak cuti awal sgt..sbb aku plan nak cuti pd 26 Nov to 01 Dis..tu dah kire lame ar tu..xpuas hati, aku cari lak no phone kaunter tiket len..bernasib bek la, adik aku ade simpan no. kaunter mutiara xpress..dengan gelabahnye aku kol...

aku: tiket pg kelantan 25. Nov mlm ade lagi??

budak tiket: xde kak, seme abes??

aku: ha???abes???seme destinasi xde ke??dari kajang ke ??hentian putra ke??xde ke??

budak tiket: akak nak turun kat mane??

aku: kat mane2 pun sye xkisah...(mesti budak tu pelik..)

budak tiket: akak nak g mane??

aku: nak g tanah merah, tp kalo xde..mane2 pun bolehla (maksud aku dlm negeri kelantan la..xkan johor kot...xpaham2)

budak tiket: hentian putra g Machang ade, kak...

aku: ade???banyak lagi ke???tutup kul bpe???

budak tiket: 9.30pm

aku tgk jam...lagi 15 minit...aku pun bergegas ajak adik lelaki aku kuar g sentral..dengan semangatnye....sebelum tu, sempat lagi aku kol budak tiket tu ckp jgn tutup selagi aku xsampai...ahahahah..sesampainye disane...bace dialog nie..

aku: saye yg kol td...

budak tiket: aik..cepatnye akak sampai...

aku: umah sye kat bwh tu jerk...hahahahha..

budak tiket: alamak kak, tiket dr hentian putra ke machang xdela

Muke aku dah merah..biar betul budak nie...angin aku..

aku: tempat len xde??xkisah la benti mane2 pun...

budak tiket: jap kak, sye cari...

aku diam...gelabah

budak tiket: kak, dari kajang ke machang ade..kul 8.30mlm

aku: ha..bolehla (janji dpt balik)

dengan muke yg penuh berseri2 aku balik ke rumah & menelefon mamaku dengan gembiranye...hihkhkhkhihihkkk..

Sebenarnye aku x merancang pun nak balik raye aji nie..tp disebabkan ade hajat yang mengundang, kena la aku balik kan....xpe..dpt gak berjumpe dengan family2 ku..nak harap aku balik hari biase, xdenye..aku nie kan ape org kate..anti balik kg..padahal aku anti nak kena nek bus..mabuk2 mengalahkan org pregnant...

akhirnye settle gak issue tiket aku yg dah berlanjutan & berlegar2 kat otak aku sekian lame nie...so, 25 nov nie aku akan menaiki bus ke kg halaman ku...dah 1 Dis lak..aku akan terbang ke sini....huhuhuu...........................hope everything will be ok..Thanks God memudahkan segala urusanku...xpayah pening2 dah..

2 comments:

  1. balik kg disebabkan 'hajat mengundang'..lain macam jer bunyik ayat tuh..huahuah ;)

    ReplyDelete
  2. huahuahua..biarla rahsia bak kate Siti Nurhaliza

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!