Monday, January 14, 2013

Nak Kurus Punya Pasal

After bersalin aku still ada simpan berat dalam 5 kg..Now dalam 4 kg..Lembab betul penurunan berat aku nie..Padahal aku dah cuba kurangkan makan..Makan nasi pun sekali sehari je...Dan aku terpaksa cover dengan minum banyak air masak sebab nak breastfeed baby..Tu pun sekarang ni susu dah merundum kalo nak dibandingkan masa duk umah kampung..Mungkin sebab dulu aku rileks je tak de buat ape pun kan...Sekarang dah balik rumah sendiri, memanglah tak reti diam..ada je nak buat..Lagipun sejak menjak balik sini aku banyak kali skip pump..Opss..ni bukan nak cerita pasal susu..Tapi pasal KURUS...

Dah macam-macam kot aku beli nak kurus punya pasal.. Beli slimming suit la, waist trimmer la, balm ramping la...Tapi yang hampehnya..alah membeli tak menang memakai..pastu duk bising tak kurus..hahahha..sangatlah sengal kan.. Bila tengok je ada benda-benda yang boleh menguruskan..terutamanya kat Groupon & Milkadeal yang selalu menggoda account bank aku tu, mesti nak beli..Konon semangat nak pakai..tapi pakai 2, 3 kali mula fedup..Kalau boleh aku nak something yang malam ni pakai esok kurus, ada tak?kekekkee...

Sebenarnya berat aku tak de lah berat sangat..54kg je..tapi rasa tak puas hatilah tengok badan sendiri..Baju size S memang dah out la...Size M boleh pakai tapi ade certains baju yang macam tak selesa, so pakai size L baru selesa..what the $^^&&$**....Nyampah plak..Walaupun hubby kate ok je, tapi tetap rasa nyampah...Laki aku suruh cuba slimming centre, tapi dah slimming centre punye consultation dah tentu nya nak kena bersenam la bagai, kawal makan la..ingat pergi slimming centre dengan rawatan dia semata-mata betul2 boleh kurus..sila jangan terpedaya dengan iklan2 kekurusan tersebut walaupun kekadang aku macam terpedaya jugak..hahahha

Kalau produk kurus yang jenis telan ke minum ke, memang aku tak nak amik dulu la sebab takut susu makin berkurang..Lagipun aku minum supplement untuk banyakkan susu lagi, vit C lagi, collagen lagi..rasa macam banyak nau benda nak dimakan...haish...no stress stress okeh....

Korang tolongla doakan aku kurus macam Ziana Zain..hahaha..tetiba..

No comments:

Post a Comment

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!