Sunday, September 5, 2010

Tragedi Ngeri Malam Merdeka

Ha..ni lagi satu entri basi..Sila jangan takut ye..tak de kena mengena ngan kaum kerabat hantu..hey..kan bulan puasa nieh..korang nie...

Actually hari tu tiba-tiba je kan Encik Se7en ajak aku pergi Dataran Merdeka..Kunun-kununnya nak tengok bunga api lah kan..tapi kalau dah 11.30 pm baru nak gerak dari rumah, nak tengok ape jadahnya..kami lewat 7 minit jek...sambutan dah habis..ekekekke..padan muka..dah tu hujan pulak turun, aku tak sure ada ke tak bunga api, rasa cam tak de...dterpaksa plak meredah kesesakan nak keluar dari kawasan Dataran merdeka tuh..sambil-sambil cuci mata tengok gelagat muda-mudi..Merdeka kah korang?Merempit dan berteriak macam orang hilang akal, pakaian macam tak cukup kain..Ouhhh..goshhhhh.....korang tak sejuk ke pakai skirt pendek & camisole only malam2 buta nie?hari hujan lak tu..ekekekkekek.....

Mane cerita ngerinya?tak ngeri langsung..haaaa...cerita ngeri bermula ketika ini...Kunun-kunun nak pergi cuci mata kat downtown Cheras tu..jalan jem gila ..nak masuk area downtown tak yah cakap ar..sakit hati rasa ..even bukan aku yg drive pun...hehehhe..

Dan tibe-tibe.......

Kereta berhenti bergerak..Enjin mati..What happened..aku tengok muka Encik Se7en boleh plak rileks kan..aku nie dah sakit hati gile..pehal kereta ni buat hal tengah-tengah jalan nie..cam bangang..nasib baik duk lane kiri kan....kalau tak, sia-sia jek kena maki..

Dan korang tahu kenapa?

Minyak habis okeh..MINYAK HABIS..
ni yang aku rasa cam nak telan orang nie..masuk nie dah 3 kali dah nie aku melalui peristiwa ngeri nie dalam masa 6 tahun nie..haishhhh...
boleh tak kalau nak g mana-mana isi minyak bagi banyak-banyak dulu?
geram betul...

Last-last aku amik keputusan ajak Encik Se7en jalan kaki pergi stesen minyak..dengan muka muncung tak leh blah..mane tak sakit ati kan..aku dah tegur dah pasal minyak tu, dia kata cukup..saja cari bala kan..jauh gila ok berjalan..dari Sekolah Teknik Kl tu sampai stesen minyak kat bandar tasik permaisuri..nasib baik malam..kalau siang panas-panas, pergi lah ko jalan sorang-sorang....rasa macam nak tembak orang jek masa tuh...

Nie memang dah kali yang ketiga..first time dulu kat JB...jauh jugak lah k jalan kaki sambil bawak botol nak isi minyak..tak silap aku dari Jusco Tebrau sampai lah stesen minyak ynag berdekatan tapi tak berapa nak dekat pun..And kali kedua, 2 years ago rasenya, kat taman bandar tasik permaisuri tu..tu nasib baik masa tu ramai-ramai, leh pinjam kereta kawan untuk pergi beli minyak...haiiisshhh..tak boleh blah lah..jatuh saham aku...kereta abis minyak...

Contengan Tambahan : kan bagus kalo jadik kat skandal lu....nak gak tengok ape reaksi dia kan?Jatuh saham lu..hahahhahaha..(gelak jahat)

3 comments:

  1. hadoyy.. yang3-3 kes ni pon dengan encik se7en gak ke? mesti menyirap je kan cik ina kite ni. sabar yerr bulan pose ni jangan mengamok..

    p/s : jom join slot Bingkisan Salam Syawal kat Redmummy.com jom? Anne Boleyn dah join.. check my latest entry kay.. :)

    ReplyDelete
  2. uiii..same ler kita pada hari kejadian lepas berbuka puasa reramai tuh kitaorg gie kl..dataran, tgok jap TAR..geram tul tk dek parking plak ingt nk cuci mate... then pusing bkt bintang..jem yang hamat. then lps blk igt nk ke downtown cheras..last kansel ada hal plak..nyudehnya blk lepak kedai mapley sampai kol 1..hahahha

    ReplyDelete
  3. @Orchid
    naseb baik la kak nor tak pergi downtown malam tu...jem dari hukm sampai downtown..fuhhh..mencabar betul....

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!