Tuesday, March 8, 2011

Perbarisan Hari Tentera Darat ke-78

Tarikh : 06 Mac 2011
Waktu : 8.30 pagi
Tempat : Dataran Merdeka, Kuala Lumpur
Cara pergi ke sana : naik motor sampai LRT Sungai Besi - naik LRT yang sesak macam sardin ayam (sardin tu sejenis ikan ye, sayang!) sampai Masjid Jamek - jalan kaki secara berjemaah sampai Dataran Merdeka.

dimulakan dengan Tarian Para
Pancaragam Angkatan Tentera Darat Malaysia
Barisan Pesara Tentera Darat Malaysia

Unit Berkuda (yang duk terpacak depan Istana Negara tu..hehhehe)

Gambar-gambar di bawah ni adalah pertunjukkan aset-aset tentera darat malaysia

Bas Pergigian 


Gigih kan aku pergi..bangun pukul 6.30 lagi tau..even sebenarnye Encik Se7en dah kejutkan aku pukul 6..tapi bukan main liat lagi nak bangun..sampai - sampai sana pun belum start acara lagi.Aku nie memang jarang nak pergi tempat-tempat sesak macam nie..tapi kalau tempat shopping yang sesak, tak pe...hehehhee...Aku pergi nie pun sebab.......

sebab DIA.... hehehhee

Tapi, semua pertunjukkan nie memang best...yang tak bestnya..PANAS!!!.hehhee

1 comment:

  1. Ini gambar askar sekarang.

    Kalau nak tengok gambar askar dulu-dulu, berkunjunglah ke blog saya.

    Ada 2 entry tentang askar Melayu dulu-dulu. Bole klik kat link bawah ni:

    http://ditelanzaman.blogspot.com/2011/03/pakaian-tempur-celoreng-tentera-darat.html

    dan...

    http://ditelanzaman.blogspot.com/2011/03/trak-lama-tentera-darat-malaysia-volvo.html

    Selamat membaca...

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!