Sunday, September 18, 2011

Susu Ibu Mengandung

Memula tu ingat nak cari Anmum..Sebab Mama suggest suruh beli Anmum..Tapi bila sampai aje dekat Giant tu, ngah jenguk-jenguk kepala kat bahagian susu ibu  tu, datanglah seorang auntie....Potpetpotpet duk promote MamilMama.. Dek kesian sebab auntie tu dah bebel banyak sangat kan, aku pun beli la MamilMama..hahaha..cepat tul terpengaruh..Actually nie bukan sebab terpengaruh, tapi bila baca-baca penerangan tentang MamilMama nie, rasa its better than Anmum kot...Keluaran Dumex..

Untuk pengetahuan korang MamilMama ada 2 jenis.. Original dan Fine Cocoa..And of course la aku beli yang Fine-Cocoa..mahu termuntah darah aku minum susu original..hahha..over betul.

Menurut auntie promoter tu, MamilMama yang aku beli nie adalah yang keluaran baru..iaitu formula baru yang mengandungi Immunoforce yang dirumus khas untuk memenuhi keperluan wanita yang merancang untuk hamil, sedang hamil atau memberikan si manja susu badan.. Ceyss..ayat copypaste dari kotak susu..


Mamil Mama mengandungi asid folik, kalsium dan zat besi yang tinggi kandungannya untuk tumbesaran dan perkembangan janin.Selain itu ia juga diformulasi dengan vitamin dan mineral penting untuk membantu dalam menbekalkan nutrien dalam badan..Tetiba rasa macam auntie promoter lak aku nieh...

Kesimpulannya..MamilMama nie bukan untuk wanita yang sedang hamil je, yang merancang untuk hamil dan yang tengah menyusukan baby pun leh minum ye... Kadar pengambilan yang disyorkan ialah 2 kali sehari untuk wanita yang sedang merancang kehamilan dan menyusukan bayi, 3 kali sehari untuk wanita yang sedang hamil..tapi aku minum 2 kali je..Tak nak bagi cepat habis..Muahahaha...

Aku beli kat Giant harga dia RM32.49..kata auntie tu promotion..sekali aku tengok kat kedai runcit darussalem kat presint 9 tu harga die RM31.00 ++ je..Ntah-ntah kat Mydin lagi murah kot..Haaa..nanti kita g survey ye..ekekekke... Kalau ada tempat lagi murah korang bagitahu aku yek..ekekekke..

Hah..lupa nak bagitahu rasa dia sedapp..takkan menyebabkan korang muntah darah bila minum..terutama untuk korang yang tak suka susu tepung..Ada gak bau sikit, tapi dah menusuk-nusuk ke hidung...

No comments:

Post a Comment

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!