Tuesday, April 5, 2011

Bride To Be : The Theme

Pelamin 
Memula dulu kiteorang ingat nak buat tema merah putih..tapi bila banyak sangat mengadap encik google nie, rambang mata pulak..last-last ambil kata sepakat untuk tema warna hitam putih..macam taik cicak kan? Actually aku punya wedding planner pun tak berapa setuju warna hitam putih nie..sebab dia kata, warna hitam nie warna mati...akan nampak suram kalau ada warna hitam, so untuk pelamin, dia akan adunkan warna hitam putih tu dengan warna-warna lain macam krim, biru, merah or grey.. Untuk bunga pahar (yang letak kat pelamin tu) dia suggest warna grey atau krim, jangan beli hitam putih.

 lebih kurang macam ni lah kot..

Baju
Kalau ikutkan aku siyes malas nak tukar baju banyak-banyak..hahaha..ingat nak ada baju nikah & baju sanding sehelai je, tapi disebabkan untuk bersanding tu Encik se7en akan pakai baju istiadat dia, so terpaksa lah amik baju lain jugak..kalau tak, semua putih aje. Baju nikah putih, baju sanding putih..Aku sendiri pun belum tengok baju sanding yang putih tu, sebab aku suruh mama aku yang deal ngan wedding planner tu..tapi mama aku cakap baju tu memang sangat-sangat cantik dan belum pernah ada orang pakai lagi sebab dia baru pergi beli di Indonesia.

Untuk persalinan kedua pula, aku gunakan kain yang masa hantaran tunang hari tu..warna merah hitam. dah ada, so tak perlu sewa..Actually, wedding planner aku dah pilihkan baju untuk persalinan kedua, warna grey, tapi Encik Se7en nak jugak pakai baju merah tu, so, baju yang di suggest tu aku tolak and untuk baju persalinan kedua nanti dijahit oleh mama aku..aku ingat nak suruh mama aku jahit ikut design macam kat bawah nie..sebabnya, baju persalinan pertama dah kebaya labuh, tak kan yang kedua pun fesyen sama kan???


Hantaran
Memandangkan hantaran masa bertunang hari tu adalah 7-9, so untuk majlis perkahwinan, hantaran adalah 9-11..amboi, banyak betul nak kena bagi kat Encik Se7en..Memula aku nak buat hantaran warna itam putih lah, ikut tema..tapi wedding planner cakap jangan gunakan bunga warna hitam sebab tak nampak seri.so, aku ingat nak beli bekas hantaran warna hitam, hiasan warna putih dan bunga-bunga tu warna merah..Untuk hiasan hantaran, aku buat sendiri je..air tangan seorang bakal pengantin lebih afdal kan??hahahha..even aku tak berapa kreative, tapi nanti aku belek-belek lah majalah yang ada erk...

lebih kurang macam ni agaknya, tapi warna bunga tu ditukar kepada merah or biru lembut..

Baju Keluarga
Seperti yang dicadangkan oleh wedding planner tu, baju tema untuk keluarga pengantin perempuan adalah kelabu/grey. Sesiapa yang nak jadi ahli keluarga aku, sila pakai baju grey..hekhekhek... kalau baju grey, bunga penanggah warna apa erk?? Merah ok tak??suggestion please....

Kek
Kek pun nak kena ada tema juga, tapi aku tak tempah pun lagi kek...nanti awal bulan 5 baru nak balik kampung tempah..aku tempah kat kedai kek aje..susah jugak nak cari orang-orang yang buat homemade cake kat Tanah Merah tu..apetah lagi aku nie bukannya kenal orang pun.Kalau ikutkan kata kedai yang aku tempah kek bertunang hari tu, kek dieorang ikut kilogram.So, even kita nak buat berapa tingkat pun dia ikutlah berapa kilogram kek tu..Aku nak kek 7 tingkat..hahaha..sangat over..tak mau lah banyak-banyak, mahu 3 tier je...rasa macam nak buat warna merah putih lah kek tu?? nampak sangat cantikkan??macam nie???

Tapi tak mau la bentuk bulat..asyik bentuk bulat aje...hahahaha...

Ada lagi 55 hari untuk buat persiapan..oooo...tidakk.......


Contengan Tambahan : Ingin melangsungkan perkahwinan?? Belum jumpa doorgift yang sesuai untuk tetamu??? Cuba lihat disini..mana tahu ada yang menarik hati korang

2 comments:

  1. kita mcm pnh tgj je muka awak..hihi..hrp2 lps ni kalo terserempak blh cam la..kikiki

    ReplyDelete
  2. bes kawen.. huhu.. bila tarikhnya ni?

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!