Tuesday, July 13, 2010

Edit Photo With Photoscape

Dah berzaman dah software Photoscape tu ada dalam lappy aku ni..tapi baru sejak menjak nie aku jakun duk edit-edit gambar..sebelum ni aku cuma tahu combine, page, dan letak watermark aje..tak sangka aku sungguh "kampung". Benda kecik pun tak tahu..adik aku kat kampung tu dah bosan ar main benda alah nie...

Disebabkan kegilaan yang mendatang tu, mula lah aku duk meng-edit segala gambar..Of course lah gambar aku dan dia..korang nak tengok???Tak nak pun aku nak tunjuk jugak...

Ni gunakan "Blur"

yang ni pula "Vignetting"

yang ni macam-macam aku campurkan

Yang nie guna "Bloom-Deep"

Aku suka gambar nie..macam gambar zaman jepun


ni guna "Backlight"

gambar nie sebenarnya memang gelap sangat..tak nampak apa..

 Yang nie guna "Region"

Semua function yang ada dalam ni lebih kurang macam photoshop la..cuma photoshop tu lagi advance..lembap sikit aku nak belajar guna photoshop tu..guna asyik nak mengamuk aje sebab tak menjadi...Kalau ikutkan dalam lappy aku nie macam-macam software photo editor ada,ada Photoshop, ada GIMP (Ubuntu) tapi yang ni paling senang kot..wakakakak...

Kalau korang nak cuba guna photoscape ni, download for FREE ..just google je "PHOTOSCAPE"..ni untuk sesiapa yang belum tahu lah..kalau dah tahu, jangan ar ejek-ejek aku jakun pula..aku just nak share aje..uuhuhuhu...SELAMAT MENCUBA!


Contengan tambahan : Klik di gambar untuk tumbesaran berganda...

1 comment:

  1. sama xpenah nak gune even adew...taw yg simple jew!sbb mlas n xthu nak explore!

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!