Tuesday, March 2, 2010

Jenjalan @ Batu Pahat

Akhirnye dapat gak update, walaun pun cite x berape menarik...nak gak citer, sape nak bace, bace yerk...

Sabtu, 27 Februari 2010, 9.30 am:
Bertolak dari Putrajaya ke Batu Pahat..abah bawak kete saje je nak pecut2 kejar ape ntah..sampai kat Batu Pahat, lam kul 12 lebih..masing2 xtahan nak terkucil..ape daaa..benti kat Petronas Peserai jap..
Lapa!!! padahal sebelum bertolak dah makan nasi yg mama masak..benti kat food court tepi sungai tu..aku pekena lontong...agak sedap lah, tp sgt berlemak santan..huhuhu..muak aje nak perabeh kan seme tu..

 sampai ke atas2 meja budak2 nie berebutkan ABC yang xsemangat tuh..

Abah makan kat meja sebelah..xmuat meja..dengan khusyuk nye..xpandang kiri kanan menikmati Mee Bandung. Dia cakap, takut ade orang mintak..erh2, mcm tau2 kan aku nak mintak..aku cepat2 abeskan lontong aku sebab nak mintak ckit Mee bandung tu, tapi bile aku toleh aje, tgk die dah menghabiskan titisan yang terakhir..seekor udang..huwaaa..kempunan aku...

3.30 pm
Sampai kat umah Pak su aku kat Taman Miri..rehat jap, semayang segala, then g jenjalan kat taman perumahan yang aku tinggal dulu..Taman koperasi Bahagia..org kat ctu mmg bahagia semenye, tp tak gila lah..hahahhaha...

Then ajak abah jenjalan kat Square One..dekat ngan sekolah aku dulu..SK & SMK Convent...dulu masa aku still akt sana, tmpat depan tu, hutan yang amat..tempat jin bertendang..babi utan pun ada tau...ingat lagi, ade penah babi utan masuk sekolah, terkejut punya pasal aku g jerit "beruang" ...lawak betui...baru bukak Square One tu, tak ada ape sangat lah..best lagi Alamanda..tp yang bestnye kat Square One nie, sandal2 nye sangat murah..sampai Mama yang xsuka shopping pun terpengaruh..ape lagi, dapat Heel free..Mama belanja aku, kakcik & diri dia sendiri..hehehehe

Ahad
Pagi2 lagi dah kena kejut ngan Mama suh bangun sebab nak g kenduri dah..then nak balik Putrajaya terus..malas giler..ngantuk tau...

muka2 kenyang

tekunnya..anak sapa la nie..hehee

  
enaknye udang nie

 
pengantin perempuan merangkap kwn sepermainan aku masa kecik2

 
my mom with mak pengantin perempuan

  
nie la jiran yang betul2 sebelah umah aku --about 10 years ago..

 kakak kate " maqim nie ngade la"

 
pe lagi..hobi..menumpang kasih kat pelamin orang..hahahha

Lepas tu terus balik Putrajay..bertolak lam kul 2.30..sampai Putrajaya kul  6..penat..ngantukk..tp best dpt jenjalan ngan family..

No comments:

Post a Comment

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!