Wednesday, August 25, 2010

Berita Gembira

Terima kasih kat PM sebab bagi bantuan khas RM500 untuk kakitangan awam..amboii..seronok yer..baru tadi aku dok gossips dengan membe tentang bonus nie..Alhamdullilah..Rm500 pun duit gak kan?Memang tak mengharap banyak pun..

KUALA LUMPUR: Lebih 1.24 juta petugas awam dan 590,000 pesara kerajaan mendapat durian runtuh apabila kerajaan hari ini mengumumkan akan membayar Bantuan Khas Kewangan sebanyak RM500.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata dalam satu kenyataan hari ini bahawa bayaran itu adalah untuk petugas dalam Gred 1 hingga 54 dan pesara kerajaan dan akan dibuat sebelum 1 Syawal.

"Keputusan ini diambil setelah mengambil kira kebajikan kakitangan awam dan pesara Kerajaan terutamanya bagi meringankan beban kos persediaan bagi menyambut Hari Raya Aidilfitri," katanya.

Aku pun dah pening pikir tentang kuih raya & baju raya adik-adik aku yang cumel-cumel tu..dengan adanya duit nie, bolehlah aku belikan baju raya kat dieorang..campur dengan nak buat biskut raya lagi kan...Nanti ye budak-budak, nanti kite pergi beli baju raya..tapi sorang satu je tau..hehehe...Lagi-lagi si kecik, kamu bukan puasa puuunnnn...heheheh..

Contengan Tambahan : Esok ada Premier Screening Invitation from Nuffnang..tapi....pergi sorang pun tak pe lah..nak pergi jugak ok...

3 comments:

  1. wah..baguslah dapat...duit raye tuh kan?
    hehehehe..
    bile nak belanje aku makan ea??? bagi sket..:P

    ReplyDelete
  2. a'ah kan.. sy pon happy gak... dh la baru tahun nie posting.. ingat ke tak merasa la bonus tu.. dpt gak.. alhamdulillah~

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!