Wednesday, August 11, 2010

List Of Halal Hotels..

Kalau ada antara korang yang nak berbuka puasa kat hotel, check dulu hotel tu halal ke tak.
maksud aku makanan yang disediakan oleh hotel tu lah..bukan bangunan hotel tu..
Info kat bawah nie mungkin sedikit sebanyak membantu korang untuk pilih hotel mana nak pergi berbuka nanti
aku berbuka kat rumah je..tak mampu nak berbuka kat hotel..kalau korang nak belanja, bolehlah..hehehhe..Menurut sumber dalam paper hari nie, Berita Harian ( 11.08.2010), sebenarnya ada 244 Hotel yang halal..tapi not sure why JAKIM cuma keluarkan 24 32 nama hotel jek...Antaranya

Hotel 5 Bintang :
1) Cyberview Lodge Resort & Spa, Cyberjaya
2) Hotel Evergreen Laurel , Pulau Pinang
3) Hotel Grand Dorsett, Labuan
4) Hotel Pan Pacific KLIA
5) Hotel Legend , KL
6) Hotel Grand Bluewave , Shah Alam
7) Tradewinds Hotels & Resorts, Johor Bahru
8) Hotel Istana, Kuala Lumpur

Hotel 4 Bintang :
1) Hotel Ancasa Kuala Lumpur
2) Hotel Cititel Pulau Pinang
3) Hotel Crystal Crown, KL
4)Hotel Grand Seasons, KL ( latest : telah ditarik lesen halal!!!)
5) Hotel Armada, Petaling Jaya
6) Hotel Seri Malaysia, Alor Setar
7) Hotel Ming Court, KL
8) Hotel the Summit, USJ Subang
9) PNB Darby Park, Executives Suite, KL

Hotel 3 Bintang :
1) Hotel Brisdale International, KL
2) Hotel Dynasty, KL
3) Hotel Seri Malaysia, Genting Highlands
4) Hotel Seri Malaysia, Marang
5) Hotel KL, Jalan Raja Muda
6) Hotel Nilai, Negeri Sembilan
7) Hotel PG, KL
8) Hotel Puteri Park, KL
9) Hotel Quality, KL
10) Hotel Residence , Kajang
11) Hotel The Paramount, Sibu
12) Hotel Plaza, KL

Dua Bintang :
1) Hotel Seri Malaysia, Kuantan
2) Hotel Seri Malaysia, Sungai Petani
3) Hotel Seri Malaysia , Bagan Lalang


Sumber : Berita Kosmo dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) 

6 comments:

  1. lepas ni senanglah nanti nak buat rujukan :)

    ReplyDelete
  2. apa..??
    mau belanja saya..
    boleh saja..
    :p

    ReplyDelete
  3. huhu..bnyknya hotel yang tak da status halal.

    ReplyDelete
  4. owhhh2x... boleh blnja nihhh....?^^

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!