Tuesday, January 25, 2011

Terasa Macam Makan Gaji Buta

25 Januari 2011

Morning semua..hari ni hari GAJI..juga hari untuk melunaskan segala bil-bil dan hutang-hutang tertunggak.Ouhh...pengsan!Bayar bil api, air, internet, handphone..nasib baik tak ada anak lagi...cuma anak tekak aje yang ada untuk diisi dengan makanan..
Pagi-pagi ni aku tengah tak ada kerja..siyes wei..memang tak ada kerja langsung..sebab semalam aku dah siapkan semua kerja-kerja aku yang semalam...dan hari nie belum ada kerja yang masuk.serba salah aku dibuatnya bila tak ada kerja nie..sebab aku tak tahu nak buat apa..sampaikan buku yang memang ada garisan tu aku pun aku pergi garis dengan warna pink..hentahapehape punya perangai ntah....
Karang kalau aku duduk je kat meja tak ada buat apa, rasa macam orang bodoh la pula...haiishh...dalam dilema  betul lah..aku lebih suka banyak kerja daripada tak ada kerja langsung macam hari nie... Nak pergi bank keluarkan duit gaji, macam melampau lah pula kan pagi-pagi time kerja gini nak keluar..kekadang aku tak faham dengan segelintir pekerja yang senang hati pergi shopping waktu kerja..erk, tak rasa bersalah or cuak ke? Kalau aku, masuk lewat sikit pun muka dah kebiru-biruan..hahahha...cuak tau..walaupun tak ada orang nak marah..tapi rasa macam pesalah pula..Yela, orang lain sibuk kerja, ko pula duk bershopping bagai...aku rasa macam orang sekeliling duk perhatikan aku..walaupun mungkin hanya perasaan aku aje..tapi, lebih baik berhati-hati kan...

6 comments:

  1. kita berdua penah melaluinya dolu..lunch time jumaat..masa dihabiskan hanya Q berjam2 dan melompat ke 2 tempat lagikk...masihkah ko ingat saat wajah ko kebiru-biruan itewww..hahahaha

    ReplyDelete
  2. @Orchid Of cos ingat...gelabah sampai tertukat tiket paking ngan kad klinik kesihtan..hahahaa

    ReplyDelete
  3. yea yea... dapat gaj dah??

    lanjer lanjer.. nak macd... huhuhu..

    ReplyDelete
  4. huargh...gaji = bayar hutang, bil etc

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!