Tuesday, June 15, 2010

Demam Angkara Anggur..Salah Siapa?

Kesian kat Encik Se7en..gara-gara makan anggur yang aku beli kat pasar malam last week, dia demam dengan teruknya..hari ni dah masuk 2 hari..aku suh dia pergi klinik , dia tak mahu la pula...

Anggur tu kenapa sampai boleh sebabkan demam macam tu sekali??Aku pun pelik..Nasib baik aku makan tak ada apa-apa...Aku beli anggur tu kat pasar malam...then tak tahu pula aku yang aku tu diletak lilin supaya nampak segar..aku dah beli dah baru Encik Se7en cakap..dah tu dia makan banyak lak..tapi aku dah bersihkan dah sebenarnya....mungkin tak terlalu bersih kot...ada orang cakap kena basuh guna air suam..aku mana lah tahu kan pasal benda- benda nie..aku tahu makan jek...



Sorry yek..lepas nie kita jangan beli anggur kat pasar malam lagi k..senang cerita tak payah beli anggur dah lah..tekak aku pun dah mula rasa perit je ni sebab makan anggur tu..jangan aku pula yang demam dah lah...haru je nanti...

8 comments:

  1. kena rendam dengan air suam kejap je.. jgn lame3 sgt..

    pastu tunggu air tu dh kering baru leh makan..;p

    ReplyDelete
  2. mcm tu ye..tq cik butterfly...

    ReplyDelete
  3. huhu..
    aku kalo beli,kasi rendam air suam jap.
    tu yg mak aku wat la weh.
    xpe pasni kalo beli pon dah tau kan camne nk settle hehee

    ReplyDelete
  4. x pon rendam ngan air garam pon okey gak.. =D tp jap je la

    ReplyDelete
  5. iena selalunya ada org yg alah makan anggur nie..first akan perit tekak then bru datang2 unsur2 nk demam..tang berlilin tuh tk tahu plak aku..tp yg pasti ape jua buahan yg nk makan seharusnya dibasuh dulu ataupun dibuang kulit..ko caye tak anak buah aku makan anggur buang kulit..sbb katanya kulit tuh pahit..hehehe ;)

    ReplyDelete
  6. agaknye betul la tu dia alah ngan anggur..sbb sehari lpas tu perit tekak, then baru dia demam...sye rase kulit anggur tu pahit gak...

    ReplyDelete
  7. hmm alamak betul ke ni? my fevret ni seedless anggur. basuh ngan air garam la? setau i kalau batuk jgn makan anggur, lain tu tatau la..

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!