Tuesday, April 13, 2010

Karipap Oh Karipap

Sabtu lepas..tetibe plak aku rajin nak main masak-masak..makan tengahari siap masak Nasik Ayam lagi tau..pastu plak wat karipap..meh tengok aku buat karipap k..Untuk Intinya kite mesti ade


Kentang (500g)

Isi Ayam (2 Ketul)

5 Ulas Bawang Merah, 2 Ulas Bawang Putih & Halia ditumbuk bersama..

serbuk kari (1 paket)

Lagi satu ialah kayu jintan manis yepp...betul ke name die..ala yang kayu yang ade lam rempah ratus tuh...

Cara-caranya plak:
-Sila tumiskan bawang2 dan halia td bersama kayu jintan manis
-Kemudian masukkan serbuk kari.
-Pastu masukkan ayam & kentang
-Gaul hingga sebati..masukkan gule & garam sikit
-Pastu masak sampai die lembut..okeh



Untuk die punye kulit plak..aku cube dua resepi..tp aku nak bg korang try resepi yang nie...sila bace..
-300g tepung
-1/2 cawan minyak
-1/2 cawan air suam
-secubit garam.

Tadaaa.....

Karipap aku yang gemuk..hehehhe
Jom makan!!!





11 comments:

  1. buat jgn xbuat..lelaki juga harus tahu memasak..hahhaa

    ReplyDelete
  2. hi fazlyna,

    nampak senang je ek nak buat karipap nih. pandai u pintal tepi dia tu ;)

    ReplyDelete
  3. Dee Dee..i xpintal2..& sesungguhnye memang xreti..i gune acuan segera punya..hehhehe..yg plastik tuh

    ReplyDelete
  4. kehkehkeh.. padanlah simetri je i tgk.. hahaha..

    anyway, i link ur blog to mine eh..

    ReplyDelete
  5. entri ni buat saya lapar..hohoh..
    By the way..ITS KULIT KAYU MANIS BUKAN KAYU JINTAN MANIS? ada ke kayu jintan manis? saya x mahir sgt

    ReplyDelete
  6. Rollies :hahhaha..betul la kayu jintan manis kot..i nie tahu bentuk je..name xtahu.

    Dee Dee: okies..i link yours too

    ReplyDelete
  7. it's kulit kayu manis. jintan manis yg mcm serbuk tu... ada jintan manis n jintan putih. hehe...

    ReplyDelete
  8. ngee. bestnya karipap. lapar!!

    ReplyDelete
  9. mak aiihh pandainya buat karipap..hehe boleh try resipi nih..

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!