Tuesday, April 13, 2010

Sile Tempek Muke dengan Mekap yang tebal

ahaks..orang kate, kalo muke lawa, tak payah tempek ape2 pun tetap lawa..abes kalo muke yang tak lawa cam aku nie???agak2 kalo tempek mekap tebal2, akan jadik lawa ke???

Sepanjang korang idup nie la kan, bape jenis dah rangkaian jename mekap & produk penjagaan muka yang korang pakai..td kat surau duk borak2 ngan membe pasal mekap..tetibe jek terpikir nak buat entry nie ha....

Aku rase , sepanjang aku idup nie, dah lebih dari 5 jenis jename mekap & produk penjagaan muke kot yang aku pakai...yang  aku penah pakai :
  • Fair & Lovely-tp muke tak putih2 gak..hehehhe
  • Temulawak
  • Tawas
  • Safi
  • Shurah
  • Syahirah
  • Safi Balqis
  • Clean & Clear
  • Loreal
  • Mary Kay
  • Bio Rejuv - the best, tp rege pun best...thats y terpakse benti..tunggu dah kaya nanti aku pakai balik.
  • Olay - abes rosak muke aku time nie
  • Silky Girl
  • Avon
  • Alaisyah - culik adik aku punye
  • New & Trendy - mase aku pakai tu late 90's..sekarang dah tak penah jumpe

Kan aku dah kate...lebih dari sepuluh tau..bukan setakat lebih dari 5, tp muke aku idaknye lawa2 jugak..cam ne tuh????

Sekarang aku cume pakai benda2 nie jek..

Clean & Clear - baru jek pakai seminggu...
Mac Blusher - baru jugak..be4 this aku gune silky girl & maybeline -saje nak try yg len, tp aku suke pakai silky girl punye.
Compact powder Silky Girl - nie lah sahabat aku sejak beberape tahun nie...the best!!!
Lipstik & Foundation - Mary Kay
Mascara & Eye Shadow dah lame aku tak pakai sebab malas..ikut mood je ar..tp yg dalam gambar nie WAJIB!!!Di bawa ke mane2 saje..hehehhe..

Ape kate korang share info pasal produk yg korang penah pakai..& bagitahu sekali effectiveness nye..

IKLAN!!! kalo korang nak order Bio Rejuv or Mary Kay-sile2 contact aku yep!!! hehhehe...For me, Bio Rejuv is the best- diperbuat dari Colostrun & Moor, but kena la kuar duit lebih ckit yep!!

10 comments:

  1. bawak muke sememey kemane2...miahahaha. patot la single sampai skarang...ciss...sadis

    ReplyDelete
  2. tp xyah la tebai2 sgt...bru lawa...ekeke

    ReplyDelete
  3. nur_cahaya: ahaks, itu masalahnye Nur..natual beauty xbpe nak cantik..kekekkee

    ReplyDelete
  4. sy percaya kat fair n lovely. tp kesan dia amatlahh lambatt bangattt.

    cantik dalaman Tuhan cinta. :)
    kan sis

    ReplyDelete
  5. Pipi Muncet : haaa...i agree..cantik dalaman adalah lagi penting dari cantik luaran...tp manusia kalao boleh nak cantik due2..kan?

    ReplyDelete
  6. kite pakai produk safi rania je..gi keje pakai bedak compact je and lip balm je..tu pon ikut rajin..huhu

    ReplyDelete
  7. Kecantikan dalaman dpt dizahirkan dan menjadi kecantikan luaran..
    dah comey ape..
    make up tebal2x xlawa gak, kene kutuk ad la..
    sadis tgk kawan2x..
    hehe

    ReplyDelete
  8. nak jadi putih???pakai tia amelia..aku xpenah try tapi kawan aku penah..sumpah muke dia dah putih..tambah cun plak tu..

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!