Wednesday, May 12, 2010

Attention : Penutupan Jalan Di Putrajaya

Disebabkan minggu nie (14-16 mei 2010) ada Karnival Hari Belia ngan Jom Heboh kat Putrajaya, maka dengan ini (cehhh..mcm pengumuman raya) ada 7 laluan utama yang ditutup bagi mengelakkan kesesakan bermula jam 6 pagi hingga 12 tgh mlm. Laluan tersebut ialah Lebuh Wawasan, Jambatan Saujana, PICC/Pullman, Lebuh Setia, Lebuh bestari, PICC/EQuestarian dan Persiaran Perdana.


Sesape yang nak pegi ke tempat event nie, korang leh lah park kenderaan korang tu di 4 lokasi yang dah ditetapkan..pastu, sila naik bus yang disediakan yep... Ada 50 buah bas khas yang disediakan..PERCUMA!!! Tempat-tempatnya :

dari arah Kuala Lumpur, Kajang, Bangi - parking kat Park & Ride Presint 1
dari Shah Alam, Puchong, Highway Mex - parking di Putrajaya Sentral, Presint 7
dari arah Sepang dan Dengkil - parking di Presint 5, berdekatan PICC
dari arah Bangi & Sungai Merab - parking di Presint 18


Untuk penduduk Putrajaya lak..sila parking kat rumah masing-masing..pastu jalan kaki..wakakkakak..nie aku gurau jek..tp kalo dah umah dekat, ape salahnya..daripada bersesak jam bagai tu kan...

Pastu bila korang dah sampai kat tapak2 karnival tu, kan jauh gak lah kalau nak jalan dari Dataran Putra (Karnival Belia) dengan Presint 2 (Jom Heboh), jadi ada disediakan 7 buah trem untuk bawak korang ke sana..trem tu mesti amik kat Taman Botani punya kan??hahahaah....ok pe..dilayan macam raja ..hahahaha...tak yah penat-penat korang nak drive tau.

AMARAN!!!Sapa-sapa yang degil , parking kat tepi-tepi jalan tu, naseb lah korang kena saman..

Jadi dengan ini, aku mengambil keputusan dengan poyonye nak jalan kaki jek dari rumah aku ... agak2 bape puluh minit erk??hahhaa..mahu turun banyak gak kalori..leh kuruskan badan..ekkekeke...

7 comments:

  1. naik bas pulak ek
    kalau naik kereta jugak konfem xde parking kan?

    ReplyDelete
  2. Habis tu macam mana lah saya nak gi kerja 14 hb tu.. dahla hari jumaat. nak gi sembayang jumaat lagi. dahla aku keje kat mof tu.. macam mana aku nak gi keje....

    ReplyDelete
  3. Even bermula 14 Mei kat Dataran Putra..tak sure die dah tutp 14 atau sabtu baru tutup..aku pun tak tau la lalu mane..aku keje gak.muahahhaa

    ReplyDelete
  4. Prepare tuala kecil, perfume , deodorant siap-siap.
    Berpeluh jawabnya nak travel jauh-jauh ni.

    ReplyDelete
  5. tahu xpe kan???kena bwk segala mekap..hahha..nnti dah cair be4 sampai tmpt kejadian

    ReplyDelete
  6. aku bawak motor boleh ? miahaha

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!