Friday, May 14, 2010

Lappy O Lappy..Nak Kena Campak Lam Tasik???

Sile tengok ke bawah semua...
-
-
-
-
nie lah kekasih hati aku..
Encik Lappy name dia
dah 3 tahun aku & Encik Lappy bersama together gether..ehek..
Aku sayang sangat kat Encik Lappy nie tau
Sebab dia sangat istimewa
Encik Lappy aku ada dua otak (OS)
Linux Ubuntu + Windows 7
Sebabnya dulu Encik Se7en guna Encik Lappy untuk keje2 die
yang tampal2 kat lappy tu pun keje dia gak lah..
Lepas tu aku pun terpikat gak ngan Ubuntu
Walaupun dulu aku pandang dua belah mata tapi tertutup
Sekarang kalo nak surf internet aku lebih selesa guna Ubuntu
Sebabnya laju..tapi banyak lagi application yang ada lam ubuntu nie aku belum godam2..aku cuma tahu update ubuntu jek lah...tu pun malas gile nak update


  Tapi yang aku nak cerita sekarang nie bukan pasal otak lappy yang ade 2 nie..aku nak citer pasal lappy nie selalu jek buat hal sekarang nie..
apesal ntah??sebab dah lame sangat ke aku guna??baru jek nak 3 tahun kan...
tapi sekarang die dah start panas yang amat, pastu off sendiri ..kena tunggu sejuk dulu baru lwh on..dah tu, beli fan asyik rosak ajek..ganas betul..sekarang penyakit baru dia plak, screen gelap..geram betullah..kekadang ok..kekadang tak..
ko jangan sampai aku benci & campak ko kat tasik putrajaya tu nanti..kena makan ngan ikan..padan muka ko tau Encik Lappy..huh..marah nie..nie pun aku ngan menaip entry dalam cahaya screen yang agak samar2 nie..berpinar mata aku nie k..karang aku transform ko jadik Cik Puan Lappy yang cumell baru ko tahu..huh...

4 comments:

  1. i cannot tahan if my laptop like this.. =/

    ReplyDelete
  2. sian lappy tu kne maki..
    padahal yg menggunakan tu yg tatau gune..
    kekekekekee..
    sori ye yang.. :P

    ReplyDelete
  3. ni mesti sebab pernah suarakan nak beli lappy baru kot hehehe

    ReplyDelete
  4. aku de cd ubuntu tu completely lost how to use it wakakakaka

    ReplyDelete

Silakan mengomen ye..tak kena makan pun!!